Adverteren op Facebook: evaluatie na 1 jaar
Eind 2019 begon ik met Facebook-adverteren, met de hulp van specialist Robin Bouwman. In december 2020 nam Robin onderstaand video-interview met me op, waarin we terugkijken op dat eerste jaar adverteren op Facebook.
Tip: onder de video vind je een overzicht van highlights (met timestamps) + een link naar de website van Robin.
Sneller afspelen? Klik op het tandwieltje en kies je snelheid achter “Speed”. Full screen? Klik op

Highlights
- 01:00 Wat doe ik eigenlijk? En wat probeer ik dus via Facebook-advertenties te verkopen?
- 02:49 Waarom ging ik Facebook-adverteren? En waarom stopte ik met bloggen, terwijl ik daar dezelfde resultaten mee kan halen?
- 05:20 Waarom is proof of concept belangrijk – zowel in je producten als in je marketing – als je begint met Facebook-adverteren? En hoe ik in het begin té overtuigd was van mijn eigen proof of concept.
- 06:47 Waarom mijn funnel helemaal niet ingewikkeld is: het gaat meer om consistentie dan om complexiteit (maar je moet dan wel een goed aanbod hebben).
- 07:40 Waarom websitebezoekers via Facebook-advertenties echt anders zijn dan bezoekers die via je netwerk of een Google-zoekopdracht binnenkomen.
- 09:15 Waarom je – naast advertising – moet kiezen voor marketing die je vol kunt houden – en liefst ook nog een beetje leuk vindt.
- 13:12 Facebook-adverteren is geen ‘silver bullet’. Wat is er nodig is om er een succes van te maken? Hoeveel tijd moet je het gunnen?
- 16:53 Hoe je door statistische feedback uit Facebook-advertising sneller kunt bijsturen dan bij organische marketing. En hoe Robin mij daarin helpt.
- 20:45 Hoe kom je erachter of je aanbod resoneert bij je doelgroep? En hoe belangrijk het is dat je gratis aanbod (bijvoorbeeld je weggever of je webinar) matcht met je betaalde aanbod.
- 24:30 Wat is de relatie tussen je positionering en je advertenties? Hoe gaat Robin hier in zijn eigen business (en klantselectie) mee om?
- 26:00 Waarom is je website zo’n belangrijke basis voordat je gaat nadenken over Facebook-adverteren?
- 27:44 Hoe ervaar ik de samenwerking met Robin als Facebook-specialist? Waarom besteed ik het überhaupt uit? En wat doet Robin anders dan zijn concurrenten?
Meer weten over Robin?
Check zijn website.
En doe ‘m de groeten als je contact met hem opneemt. :-)
Eerst de basis op orde?
Nog aan het denken over je profilering, positionering, propositie en producten? En hoe dat in je site moet? Kan ik je bij helpen.
Mail me, of nog makkelijker:
plan direct zelf een belletje via mijn agenda.
Ik mail je binnen twee dagen om een vrijblijvende belafspraak te maken. Je ontvangt zelf automatisch een kopie van je bericht.