Vier belangrijke call-to-actions op je website: uitleg & voorbeelden

Over call-to-actions heb ik meerdere artikelen geschreven. Hieronder mijn tips over 4 belangrijke call-to-actions op je website – inclusief voorbeelden. Enjoy!

1. Call-to-action op dienstenpagina’s

Voor veel dienstverleners is de eerste stap naar een verkoop een kennismakings- of verkoopgesprek. De call-to-action op dienstenpagina’s op je website moet dus daarop gericht zijn.

1. Call-to-action op dienstenpagina’sToch zie ik vaak dat zo’n call-to-action maar halfbakken in beeld wordt gebracht, of erger nog: zelfs helemaal ontbreekt.

Hoe zorg je er nou voor dat iemand die over jouw dienst leest op je website, het volgende stapje gaat nemen, namelijk: contact met jou opnemen?

Dat doe je met een duidelijke call-to-action.

Ik richt call-to-actions op mijn eigen dienstenpagina’s op een heel specifieke manier in, simpelweg omdat die manier goed werkt. Ook klanten adviseer ik om de call-to-action op hun dienstenpagina’s zo op te zetten.

Hieronder de complete uitleg, inclusief gedetailleerd call-to-action voorbeeld:

De call-to-action op je dienstenpagina’s: een voorbeeld

2. Call-to-actions onder blogartikelen

Ook als ik blogs schrijf doe ik dat met een commerciële doelstelling. Natuurlijk moeten blogs informatief en helpend zijn – als het even kan zelfs leuk.

Maar de primaire taak van die blogs is en blijft: zorgen voor traffic en uiteindelijk ook conversie.

2. Call-to-actions onder blogartikelenDaarom sluit ik al mijn blogs af met een aantal call-to-actions. Dat zijn altijd dezelfde call-to-actions.

Ik zet die call-to-actions zelfs zo op dat ik makkelijk in mijn website-statistieken kan terugzien of ze effect hebben.

Hoe ik die call-to-actions formuleer en vorm geef, lees je in het onderstaande artikel:

Welke call-to-actions zet je onder je blogs?

3. Call-to-actions voor je weggever

Verzamel je e-mailadressen via je website en gebruik je daar een weggever voor? Top… maar ik zie op heel veel website dat die weggever onvoldoende in beeld wordt gebracht.

Te weinig call-to-actions dus om mensen aan te moedigen dat kadootje ook daadwerkelijk te verkrijgen – in ruil voor hun e-mailadres natuurlijk.

Call-to-actions voor je weggeverIk heb zelf ook een weggever: die gaat over hoe je met de call-to-actions voor je weggever maximaal effect sorteert – en dus je lijst sneller laat groeien.

De titel van dat e-book luidt:

“De 8 plekken op je website waar je je weggever moet laten zien om je lijst sneller te laten groeien”

…en dat is precies wat je gaat ontdekken. 🙂

Als je je aanmeldt voor mijn blogupdates krijg je het e-book direct gratis toegezonden:

Gratis e-book: effectievere call-to-actions voor je weggever

4. Call-to-actions op je homepage

Ah, de call-to-action op je homepage… Leuk onderwerp, maar je leest er veel tegenstrijdige berichten over.

  • Kunnen er verkoop- of contactgerichte call-to-actions op je homepage?
  • Kun je direct om een e-mailadres vragen door middel van een weggever?
  • Of moet de focus liggen op doorklikken naar de rest van de website?

Ik heb veel geschreven over de inrichting van homepages, en er een keer een webinar over gegeven, waarin ik o.a. dit homepage-sjabloon introduceerde:

Call-to-actions op je homepage

Een bloemlezing van die artikelen, de video-opname van dat webinar én de PDF van dat sjabloon voor je homepage vind je op onderstaande pagina:

Goede homepage voorbeelden (plus tips & homepage-sjabloon)

Advies over je websiteWil je meer conversie uit je call-to-actions website?

Ik ben Chris Rommers. Ik adviseer ZZP’ers en MKB’ers over hun website en conversie. Hulp nodig? Mail me vrijblijvend. 👇

  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ik mail je binnen twee dagen om een vrijblijvende belafspraak te maken. Je ontvangt zelf automatisch een kopi