NIEUWSBRIEF #038

Waar je “authentiek” moet zijn

“Authentiek”… je wordt er tegenwoordig mee doodgegooid in de context van marketing en sales.

Ik heb er helemaal niks mee.

Sterker nog: ik moet me beheersen als iemand op LinkedIn weer begint over “authentieke marketing” of “authentiek verkopen”.

Aardig blijven Chris, altijd aardig blijven…
Haal je vingers van je toetsenbord…
En zéker niet over zelfgebreide sandalen beginnen…

Maar ondertussen: #magikeenemmertje

Authentieke marketing

Volgens mij zit het zo:

Het eindstation van marketing en sales is de levering van je product of dienst. Als je dat verknoeit, dan val je vanzelf door de mand.

Dus lever gewoon kwaliteit.

En is je verkooppraatje dan een tikkie hijgerig?
Stuur je soms net één mail te veel naar je lijst?
Iets te kwistig met de uitroeptekens in je copy?
Beetje veel SEO-keywords in je blogs?

Tja. Misschien niet zo authentiek, maar mij kan het niet schelen.

Blame it on enthusiasm.

Je klanten geven je geen reviews voor je marketing, maar voor de manier waarop je hun probleem oplost.

En zolang je daarin pak ‘m beet 5 sterren scoort, vind ik je een held.

Dat gezegd hebbende:

Als je 12 uitroeptekens én compleet gehoofdletterde zinnen in je LinkedIn-berichten gooit om je punt te maken…

Als je nieuwsbrief meer afmeldingen dan aanmeldingen heeft, en je mailinglijst netto dus krimpt…

Als de eerste call-to-action op je salespages al in beeld scrollt nog voordat de lezer snapt wat je eigenlijk aanbiedt…

… dan ben je jezelf aan het overschreeuwen. En da’s contraproductief en onnodig.

Wat jij wél nodig hebt:

Is een manier om je 5-sterren-waarde in je marketing te laten zien.

Daarvoor hoef je helemaal niet hard te roepen, laat staan schreeuwen. Je moet gewoon heel duidelijk zijn.

Duidelijk in je propositie.
Duidelijk in je positionering.
Duidelijk in je profilering.

De beste plek om te beginnen: je website. Heb je dat voor elkaar, dan wordt alle marketing eromheen makkelijker. En leuker. En beter.

Dus, wat denk je ervan?

Keertje bellen?

Groet,
Chris

Website-advies voor ZZPer en MKBer

Je las (de webversie van) een nieuwsbrief van moi – Chris Rommers

Je kan die nieuwsbrief ook direct ontvangen: meld je hier aan. Bonus: gratis e-book met conversietips.

Wil je een betere website en meer conversie?

Ik help je met:

Over mij: