10 conversie-tips voor je call-to-action button
Als je mensen echt wil laten doorklikken op je website, dan helpt het als je een goeie button gebruikt i.p.v. een gewone tekstlink.
Ik heb zelf niet voor niks 3 buttons op m’n homepage staan.
Maar de ene button is de andere niet.
Wat je vaak ziet: té subtiele buttons – waardoor mensen er niet op klikken. Maar wist je dat buttons ook weer te gróót kunnen zijn?
Er zijn bewezen principes die zorgen voor meer kliks op buttons. Dus waarom zou je die principes niet toepassen?
Nick Kolenda schreef er dit uitgebreide artikel over
… met 10 geteste conversie-principes voor buttons, maar ook andere call-to-actions zoals social sharing, producten in een winkelmandje gooien, online betalingen en accounts aanmaken.
Gebruik je buttons op je site? Check dan of ze aan deze principes voldoen, zou ik zeggen. Wie weet levert het je meer conversie op.
PS: Buttons zijn niet onbelangrijk, maar het is optimalisatie op detailniveau. In mijn conversie-review gaat het over grotere dingen, zoals je probleem/oplossing-combinaties en levervormen. Trek gerust aan de bel als je daar meer over wilt weten.
Groet!
Chris

Ik hoor je denken:
“Ja maar, Rommers, hóe dan? Want ik heb zoveel te vertellen, dat past nooit in zo’n korte navigatie.”
Het toeval wil dat ik daar een blog over heb geschreven.
Groet!
Chris

Je las (de webversie van) een nieuwsbrief van moi – Chris Rommers
Je kan die nieuwsbrief ook direct ontvangen: meld je hier aan. Bonus: gratis e-book met conversietips.
Wil je een betere website en meer conversie?
Ik help je met:
- De contentsessie – in 1 dag op de rit met die webteksten van je
- De conversie-review – als je website geen leads of sales oplevert
- De consultcall – voor knaagvragen over je site en marketing
Over mij: