NIEUWSBRIEF #019

Wil je het niet leveren? Zet het dan niet op je site.

Ik heb ooit iemand overstuur gemaakt met mijn website-advies.

Het was een kunstenares die ook les gaf in haar kunst, en grotendeels leefde van het laatste.

Ik had haar site bekeken en vertelde haar wijsneuzig dat het niet zo heel moeilijk zou zijn om meer lessen te verkopen, aan meer cursisten, voor meer geld.

Ze trok wit weg en keek me aan op een manier waardoor ik me een enorme eikel voelde.

Na een glaasje water (serieus) vertelde ze dat haar leven niet ging om meer werk of meer geld.

Kunst maken, daar ging het om.

Daarvoor had ze wel inkomen nodig dat niet uit die kunst zelf voortkwam, en daar waren die lessen voor.

Kip of ei, kun je zeggen.

Maar het was belangrijk voor haar, en ik had me niet ingeleefd, of juist te veel.

Of eigenlijk ging het niet eens over inleven: ik had gewoon één vraag moeten stellen. Dat doe ik sindsdien dan ook altijd aan het begin van een (advies)gesprek over een ZZP-website.

En die vraag is: “Wat wil je?”

Tell me what you really want

Wat wil je de hele dag doen?
Wat voor soort klanten wil je?
En wat wil je vooral níet?

Want je kunt alles leren.
En je kunt overal klanten voor vinden.
Maar dingen doen die je niet wilt doen, dat hou je niet vol.

Dus zet die dingen niet op je website. En stem je marketing en je sales af op wat je het liefste doet.

Want echt: life’s too short.

Groet!
Chris

Website-advies voor ZZPer en MKBer

Je las (de webversie van) een nieuwsbrief van moi – Chris Rommers

Je kan die nieuwsbrief ook direct ontvangen: meld je hier aan. Bonus: gratis e-book met conversietips.

Wil je een betere website en meer conversie?

Ik help je met:

Over mij: