Zo werkt mijn “funnel” (en zo bouw je ‘m na)
Een paar interpretaties van het woord “funnel” die ik vaak tegenkom:
“Dan vragen mensen mijn e-book aan en dan stuur ik ze een paar opvolgmailtjes en dan worden ze klant.”
Of deze:
“Dan organiseer ik een webinar en dan doe ik een aanbod en dan gaat minstens 30% van de deelnemers daarop in.”
Of zelfs:
“Dan zet ik een gratis strategiegesprek op mijn site en dan spreek ik 4 mensen per week en dan haal ik daar 2 klanten uit.”

Ik gun iedereen snel succes
Maar juist die irreële hoop op snel succes is de belangrijkste reden waarom zzp’ers gefrustreerd raken over marketing.
Ja, een deel van je klanten hakt snel de knoop door, kort nadat je voor het eerst op hun netvlies verschijnt…
… maar een veel groter deel heeft meer nodig. Meer tijd, meer aandacht, meer communicatie, meer contactmomenten.
Mijn “funnel” richt zich op allebei die klantsoorten
Ik hou rekening met snelle beslissers, maar ook met mensen die eerst nog even willen “rondkijken” (fun fact: ca. 75% van mijn leads komt uit die laatste groep).
Inmiddels levert me dat wekelijks 2 à 3 belafspraken met mogelijke klanten op (en ja, met prima conversie, dank u).
Als je ooit naar mijn diensten en prijzen hebt gekeken, dan kun je ongeveer wel uitrekenen hoe waardevol mijn funnel voor me is.
Het is niet ingewikkeld om mijn funnel na te bouwen
Ik leg het framework uit in mijn workshop Lazy Ass Email Marketing, en die kun je voor een klein bedragje op mijn site kopen.
Spoiler alert: het heet niet “Lazy” omdat je er niks voor hoeft te doen, maar omdat het voor je gaat werken als je het goed doet.
Enfin, kijk zelf maar even:

Je las (de webversie van) een nieuwsbrief van moi – Chris Rommers
Je kan die nieuwsbrief ook direct ontvangen: meld je hier aan. Bonus: gratis e-book met conversietips.
Wil je een betere website en meer conversie?
Ik help je met:
- De contentsessie – in 1 dag op de rit met die webteksten van je
- De conversie-review – als je website geen leads of sales oplevert
- De consultcall – voor knaagvragen over je site en marketing
Over mij: