NIEUWSBRIEF #014

Mijn klanten schelden me uit

Ik krijg geregeld mails en belletjes van klanten die online marketing “dingen” willen uitbesteden. En dan gefrustreerd raken.

“Chris, iemand bouwt m’n nieuwe website, maar hij vraagt de hele tijd wat ik wil. Ik dacht dat hij mij juist zou adviseren, maar blijkbaar doet-ie alleen techniek.”

“Chris, ik wil met content marketing beginnen. Heb ik dan een copywriter nodig, of een content marketeer? Wat is eigenlijk het verschil?”

“Chris, ik ben bezig met Facebook-advertenties, maar van de specialist die het voor me regelt moet ik zelf de tekst en plaatjes voor de advertenties aanleveren.”

“Chris, die SEO-jongens sturen me elke maand een rapportje dat ze mijn site op allerlei zoektermen steeds vindbaarder maken, maar leads, ho maar.”

Het is ook niet makkelijk.

Kijk, je bent niet gek. Marketing moet, dat snap je. Sommige dingen vind je misschien zelfs wel leuk.

Maar je kan niet alles zelf. Je bent geen webdesigner, geen programmeur, geen copywriter, geen AdWords-specialist.

Hou op zeg. Er zit maar 24 uur in een dag.

Generalist

Dus je besteedt dingen uit, want je wil best betalen. Als het maar goed geregeld wordt en als het maar resultaat oplevert.

Maar dan blijkt dat:

  • die ingehuurde specialist iets te véél specialist is
  • je nog steeds veel zelf moet doen
  • of hyper-gedetailleerde input moet geven
  • of zelfs een aanvullende specialist moet inschakelen

Damn. Daar zat je allemaal niet op te wachten.

Misschien herken je de vragen en scenario’s hierboven

Misschien heb je het meegemaakt en heb je nu een hardnekkige uitbestedingsfobie slash specialistenallergie.

Misschien zit je er middenin en beraam je bloedige moordplannen op die specialist (en niks uitbesteden hè, gewoon lekker hands-on).

Misschien wil je voor het eerst beginnen met uitbesteden maar heb je – om heel eerlijk te zijn – géén idee over hoe en waar en wie.

Allemaal showstoppers voor je marketing, en dus voor je sales, en dus voor je omzet, en dus voor je inkomen. Yikes.

Dit lijkt me een uitgelezen moment in deze e-mail om wat blije klanten van mij aan het woord te laten… 👇

“Chris is een all round online marketing-hulk. Hij runde jarenlang een webbouwbedrijf dus hij weet jaloersmakend veel van online marketing, SEO, webbouw, design, usability… en hij schrijft een lekker potje. Bovendien is ‘ie rustig, geestig en betrouwbaar.”

Marketing generalistKitty Kilian
De Blogacademie

“Chris heeft enorm veel kennis en inzicht op het gebied van copywriting, marketing en strategie. Hij heeft me enorm geholpen om mijn boodschap krachtiger te verwoorden. Het heeft ertoe geleid dat ik veel meer mensen bereik en veel meer klanten en fans heb.”

Marketing generalistRichard de Leth
OERsterk

“In de wereld van de marketing is veel aanbod en ieder heeft zijn eigen specialisatie. Maar Chris weet van alles wat (lees: heel veel) en helpt je keuzes te maken in de marketing wir-war. Hij stelt je gerust, is leuk en heeft óveral een antwoord op.”

Marketing generalistHilde Backus
Wandelcoach.nl

Je leest het goed: mijn klanten schelden me uit voor generalist. Gadverdámme.

(En niet alleen die 3 klanten hierboven, kijk hier maar.)

Alleen: soms is dat nou precies wat je nodig hebt.

Niet iemand die heel veel weet van één ding, maar iemand die een beetje (nou ja, wel iets meer dan dat) weet van heel véél dingen.

Moi, dus.

Nee, je kan me niet inschakelen om allerlei verschillende soorten online marketing voor je uit te voeren. Sorry.

Maar je kan wel mijn hoofd huren, om mee te denken en je te adviseren over:

  • wat je aan je site of online marketing moet doen (of niet)
  • wat je zelf kunt doen of beter kunt uitbesteden
  • aan wat voor soort specialist(en) je kunt uitbesteden
  • wat daarin je eigen taken zijn

In één skype-gesprek kan ik je maanden koppijn (en waarschijnlijk bakken met geld) besparen. Kost je 1,5 uur en een lullig bedragje.

Lees er hier alles over & boek je skype-consult

Je kan er je werkelijk waar geen buil aan vallen.

Groet!
Chris

Website-advies voor ZZPer en MKBer

Je las (de webversie van) een nieuwsbrief van moi – Chris Rommers

Je kan die nieuwsbrief ook direct ontvangen: meld je hier aan. Bonus: gratis e-book met conversietips.

Wil je een betere website en meer conversie?

Ik help je met:

Over mij: