Sorry, wat zeg je?
Op mijn homepage staan 148 woorden.
Okee: exclusief de testimonials onderaan.
Maar toch, boven de vouw: 148 woorden.
Minder dan op de achterkant van een pot pindakaas en maar ietsje meer dan in een Ikea-montagehandleiding.
‘t Is niks.
Maar het is meer dan genoeg.
Sterker nog: het is een lichtgewicht stukje tekst dat een zwaargewicht potje kan boksen.
Want die 148 woorden maken mijn website-bezoekers meteen duidelijk wat ik voor ze kan betekenen.
Ze zorgen ook dat die bezoekers dóórklikken. Wel eens van bounce-percentage gehoord? Heul laag, bij mij. (Laag = goed, in dit geval.)
De andere kant van de medaille is dat ik járen over dat lullige homepage-tekstje heb gedaan, omdat ik van alles moest uitvogelen:
- wat ik nou eigenlijk wilde verkopen
- in welke leveringsvormen ik dat moest gieten
- welke prijzen ik daarvoor kon (en durfde) vragen
Dat korte homepage-verhaaltje is dus de aanloop naar alles wat ik verder op m’n site vertel. En voordat ik dat scherp had… poeh.
Enfin, ik hoef jou niks te vertellen
Jij kent dat wel, dat gepieker over je propositie, je diensten, je prijzen en vooral: over hoe je het allemaal opschrijft.
Ha, weet je nog?
Dagenlang naar je cursor staren…
Jezelf een RSI-polsje typen…
Pagina na pagina na pagina…
Alles wegmieteren en weer opnieuw beginnen…
Maar goed, nu het eenmaal gelukt is en al die teksten op je website staan: wow.
Nu staat het ook als een huis.
Kijk ‘m dan shinen, die site van je.
Echt he-le-maal wie je bent en wat je doet.
Laat maar doorkomen, die leads! 💪
Sorry, wat zeg je?
Het is nog niet gelukt?
Echt niet?
Nog steeds niet?
Joh…
Misschien moeten we het daar een keer over hebben.
Groet!
Chris
Je las (de webversie van) een nieuwsbrief van moi – Chris Rommers
Je kan die nieuwsbrief ook direct ontvangen: meld je hier aan. Bonus: gratis e-book met conversietips.
Wil je een betere website en meer conversie?
Ik help je met:
- De contentsessie – in 1 dag op de rit met die webteksten van je
- De conversie-review – als je website geen leads of sales oplevert
- De consultcall – voor knaagvragen over je site en marketing
Over mij: