NIEUWSBRIEF #009

Waar doet het pijn bij je klant? Zet dát op je website.

Sommige dingen koop je voor je plezier.

Efteling-kaartjes.
Een mooi boek.
Die schoenen die écht je naam riepen vanuit de etalage.

Maar jouw klanten komen niet voor hun plezier bij jou.

Nope: ze komen bij jou met een probleem. Het doet ergens pijn.

Klanttaal

Ik weet dat je een aardig persoon bent, maar op je website moet je bezoekers die pijn laten voelen. En daarvoor gebruik je de woorden die je klanten zélf gebruiken. Letterlijk.

Dus geen mode-woordjes zoals ‘verbinding’ of ‘purpose’, geen coachjargon en geen managementtaal. Maar de woorden en zinnetjes die jouw klant in z’n hoofd heeft en die uit z’n mond komen.

“Klanttaal” noem ik dat, en het is de meest effectieve taal die je in je commerciële teksten kunt gebruiken.

Waar vind je klanttaalwoorden? Simpel:

  • Je hoort ze in je verkoopgesprekken.
  • Je leest ze in offerte-aanvragen.
  • Je ziet ze in testimonials.
  • Je komt ze trouwens ook tegen in klachten.

Schrijf ze op, neem ze over en gebruik ze op je website, in je mails en in je andere marketinguitingen.

Zo maak je duidelijk dat je het probleem van je klant begrijpt.

Pijnlijk duidelijk zelfs – en da’s nou precies de bedoeling.

Groet!
Chris

Website-advies voor ZZPer en MKBer

Je las (de webversie van) een nieuwsbrief van moi – Chris Rommers

Je kan die nieuwsbrief ook direct ontvangen: meld je hier aan. Bonus: gratis e-book met conversietips.

Wil je een betere website en meer conversie?

Ik help je met:

Over mij: