NIEUWSBRIEF #025

Kijkje in mijn keuken: wat ik doe om (herhaal)bezoekers op mijn website te krijgen

Een goeie website is het middelpunt van je online marketing. Je hub. De pit van de perzik.

Hij doet het voorwerk voor je sales, en liefst zo dat nieuwe klanten de beslissing eigenlijk al hebben genomen vóór je ze spreekt.

Dát heb ik met mijn site wel voor mekaar. Ik mail geen offertes, ik mail bevestigingen. Meestal na een telefoontje van 30-45 minuten.

Maar een website is niks zonder bezoekers

En dat blijft lastig. Ik weet wat werkt, maar consistentie is voor mij – wegens aangeboren gebrek aan discipline – een uitdaging.

Toch heb ik nu, 5(!) jaar na de start van m’n huidige oneman-show, een mix die ik – afkloppen – lijk te kunnen volhouden.

Dit doe ik momenteel om bezoekers op m’n site te krijgen en ze te laten terugkeren: 👇

Facebook-advertenties

  • Promotie van mijn weggever (die heb jij al)
  • Retargeting van bezoekers met dienstpagina’s en blogs

SEO

  • Pimpen van een paar ‘lucky shot’ blogs
  • Enkele commerciële SEO-pagina’s op specifieke zoektermen

LinkedIn

  • Enkele korte posts (geen artikelen) per week
  • Consistente ‘friendly reply’ op connectieverzoeken (mét link)

E-mail marketing

  • Korte funnel als mensen mijn weggever aanvragen
  • Gevolgd door lange ‘mailtrein’ naar nieuw lijstdeel
  • Elke week een nieuwe mail naar oud lijstdeel
  • Die nieuwe mail hang ik daarna achteraan de trein

Ik beschrijf het hierboven in telegramstijl (bel gerust als je meer wilt weten), maar het komt neer op het volgende:

  • Ik doe alleen nog wat ik leuk (genoeg) vind
  • Wat ik niet leuk vind maar wel nodig, besteed ik uit
  • Ik motiveer mezelf met statistieken en turflijstjes
  • Maar geef mezelf ook schouderklopjes over het proces

Dat bewust zijn van (en blij zijn met) stappen in het proces is belangrijk. En heb ik stom genoeg pas sinds kort in de gaten.

Ook ontdekt: als je je aanbod op je website scherp hebt, dan worden traffic-genererende activiteiten veel makkelijker.

Enfin, je leeft, je leert.

Mijn marketingmixje zal voor jou niet werken

Ik weet niet eens of het voor mij blijft werken.

Maar dit werkt gegarandeerd wél voor je:

  • Verzin een paar dingen die je leuk vindt, of leuk genoeg
  • Die je vol kunt houden, of kunt uitbesteden
  • Doe die dingen een tijdje
  • En dan bedoel ik niet een paar weken

Spreek ik je weer over een half jaartje, okee?

(Of eerder natuurlijk, als je eerst iets aan je site wil doen voor je er bezoekers naartoe gaat sturen.)

Groet!
Chris

Website-advies voor ZZPer en MKBer

Je las (de webversie van) een nieuwsbrief van moi – Chris Rommers

Je kan die nieuwsbrief ook direct ontvangen: meld je hier aan. Bonus: gratis e-book met conversietips.

Wil je een betere website en meer conversie?

Ik help je met:

Over mij: