NIEUWSBRIEF #045

Offertes maken?
Niet doen.

Maak jij veel offertes? Ik niet: ik verstuur alleen nog opdrachtbevestigingen.

Daar heb ik deze twee standaard mails voor: 👇

Offertes maken

Ik hoef er alleen wat variabele stukken uit te halen, naam en data aan te passen en klaar is Chrissie.

Dat kan omdat ik mijn diensten geproductiseerd heb

Bekt beter in Engels – productized of productised – maar het komt neer op: diensten met een vast format, vaste scope en vaste prijs.

En dat scheelt me een hoop werk in de verkoopfase.

Want wat je krijgt, hoe het werkt en wat het oplevert, dat staat allemaal op mijn website – inclusief de kosten.

Daar hoef ik dus geen offertes meer voor te schrijven.

Tuurlijk, ik moet nog steeds verkoopgesprekken voeren. Maar zelfs die zijn makkelijker, ook weer door de info vooraf op mijn site.

De meeste mensen willen in zo’n gesprek vooral kijken of het klikt, en welke van mijn twee grotere adviesdiensten de beste keuze is.

Het gesprek gaat dus niet over “ja of nee”. Het gaat over “A of B”.

Da’s lekker hoor.

Veel mensen vinden productizing eng

Want:

  • Wat als klanten meer willen? Of minder? *
  • Moet ik dan prijzen op de site zetten? **
  • Zo kan ik toch geen maatwerk bieden? ***

En achttien geproductiseerde diensten, dat werkt niet, dus je moet keuzes maken. Ook eng.

Maar hee, jij wou zo nodig voor jezelf beginnen.

Misschien doe je al aan productizing…

… maar slaan mensen er niet op aan, op je website. Dan is mijn conversie-review iets voor jou. Denk ik.

Of misschien doe je het nog niet, maar wil je het wel

Dan zou mijn contentsessie zomaar kunnen helpen om dat goed en helder op je website te krijgen.

See what I did there? 😁

Ik zou zeggen: maak een belafspraak als je meer wilt weten.

Mail ik je daarna een offerte opdrachtbevestiging.

Groet!
Chris

* Dan lever je dat, eventueel voor meer, nooit voor minder.
** Kan, hoeft niet: gebruik de bierviltje-techniek.
*** Natuurlijk wel.

Website-advies voor ZZPer en MKBer

Je las (de webversie van) een nieuwsbrief van moi – Chris Rommers

Je kan die nieuwsbrief ook direct ontvangen: meld je hier aan. Bonus: gratis e-book met conversietips.

Wil je een betere website en meer conversie?

Ik help je met:

Over mij: