Ik sprak een coach die verkopen leuk vindt (echt waar)
Ik gaf een poosje terug een website-consult aan een startende coach die verkopen he-le-maal niet vies vindt.
Dat zie je niet zo vaak.
Ze helpt professionals om lekker in hun vel te blijven zitten (of erin terug te komen)…
… en ze belt schromeloos bedrijven om zich voor te stellen en te vragen of er nog iemand uit de knoop moet worden gehaald.
Koud.
Nou heeft een ondernemer op iedere 25 personeelsleden minstens één medewerker die wel wat mentale massage kan gebruiken.
Dus ik brom je: die mevrouw heeft binnen 6 tot 12 maanden een bloeiende coachpraktijk.
Diepe buiging… ik durf het niet
Terwijl proactieve verkoop voor mij best makkelijk zou zijn.
Ik hoef alleen maar te googelen op “Welkom op mijn website” en ik vind zo honderden zzp-websites die mijn hulp goed kunnen gebruiken keihard nodig hebben.
Ik zou die zzp’ers kunnen bellen, zoals die stoere coach doet…
… of minder dapper: gewoon mailen, want ik weet echt wel hoe je een sneaky salesmail schrijft.

Het kan ook dichter bij huis: ik zou kandidaten van mijn eigen mailinglijst kunnen plukken. Die mensen kennen me tenslotte al.
Word je al nerveus? 😁
Maar dat doe ik dus allemaal niet
“Laten ze mij maar lekker bellen”, denk ik altijd.
Maar dat gebeurt ook niet vanzelf: ik moet er van alles voor doen.
Ik moet adverteren op Facebook.
Ik moet posten op LinkedIn.
Ik moet wekelijks mailen.
Dat vraagt ook consistentie en discipline (want ja, ook adverteren is meer dan kwartjes erin gooien).
Zoals die onverschrokken coach telkens weer de telefoon pakt, zo moet ik telkens weer content bedenken. En liefst een beetje leuk.
Nou heb ik een sliert spaghetti…
… waar jij een ruggengraat hebt zitten – maar toch hou ik het vol.
Dat lukt omdat:
- ik heel goed weet wat ik wil verkopen,
- én omdat het goed op mijn website staat.
Die coach? Die had punt 1 strak op het netvlies, maar punt 2 was nog niet helemaal voor mekaar.
Dus belde ze mij, om haar verkoopverhaal te versterken met een goed verhaal op haar website…
… en om een betere basis te hebben voor meer zichtbaarheid, zoals bijvoorbeeld posten op LinkedIn.
Want ook dat wordt makkelijker als je website écht staat.
Vraag: staat jouw website?
Zodanig dat je denkt:
“Dit gaat converteren, daar kan ik bezoekers naartoe gaan sturen.”
Met een propositie die het eenvoudiger maakt om posts, mails en/of ads te bedenken die boven het maaiveld uitsteken?
En een aanbod zo helder dat verkoopgesprekken eigenlijk meer intake-gesprekken worden? (Echt, dat is lékker joh…)
Niet?
Klik dan hier & plan een belletje met mij
Je weet ondertussen wel dat dat vrijblijvend is, toch?
Bel ik je op om te kijken of we je site uit de knoop kunnen halen.
Schromeloos.
Groet!
Chris

Je las (de webversie van) een nieuwsbrief van moi – Chris Rommers
Je kan die nieuwsbrief ook direct ontvangen: meld je hier aan. Bonus: gratis e-book met conversietips.
Wil je een betere website en meer conversie?
Ik help je met:
- De contentsessie – in 1 dag op de rit met die webteksten van je
- De conversie-review – als je website geen leads of sales oplevert
- De consultcall – voor knaagvragen over je site en marketing
Over mij: