NIEUWSBRIEF #039

Zucht (en dat het dan toch altijd weer goedkomt)

Laatst mailde ik je over testimonialschaamte, weet je nog? En dat ik klanten vraag om hun testimonial als volgt op te bouwen:

  • Voor – wat was het probleem?
  • Tijdens – hoe heb je de sessie ervaren?
  • Na – wat heeft het je opgeleverd?

Zo’n testimonial kreeg ik van Ida Sluiskes, een van de beste tekstschrijvers die ik ken.

Ze schreef ‘m in een LinkedIn-post, inclusief voor-en-na-foto van zichzelf uit de Zoom-sessie die ik met haar had: 👇

Testimonial van tekstschrijver Ida Sluiskes

Ligt het aan mij of glanst haar haar ook meer aan de rechterkant?

Briljante tekst, briljante foto: ik heb die hele dag zitten grijnzen.

Waarom plak ik deze testimonial in m’n nieuwsbrief?

Om op te scheppen natuurlijk, maar ook om een punt te maken.

Want Ida schrijft over haar sessie:

“De eerste 10 minuten spatten mijn vraagtekens, mitsen en maren van het scherm. Sjonge, wat had ik veel om over te zuchten.”

Nou hoef ik Ida helemaal niks over webteksten te vertellen, want dûh: Ida.

Waar moest Ida dan zo over zuchten?

Nou:

Over de problemen van haar klanten.
Over haar oplossingen, de waarde en de prijs.
Over wat ze kan en wat ze wil, en de overlap daarin.

En over hoe ze dat op haar website moet zetten.

Kortom: de dingen waar we allemaal over zuchten.

Want of je nou heel goed schrijft, zoals Ida…
Of veel harder voor je webteksten moet werken…
Of dat hele geschrijf gewoon wilt uitbesteden…

… je moet linksom of rechtsom éérst weten wat je moet opschrijven.

Propositie.
Positionering.
Profilering.
Producten.
(of diensten natuurlijk, maar dat allitereert niet)

Als je dat allemaal hebt uitgevogeld, dan wordt opschrijven een stuk makkelijker – of je het nou zelf doet of outsourcet.

Maar heb je het niet op een rijtje? Dan zeggen zelfs de beste tekstschrijvers: “Tja vriend, maak eerst ff je huiswerk. Ik ben geen business coach.”

(Als ze dat niet zeggen heb je een groter probleem, maar daar kom je pas een maand later achter.)

Dus:

Wil jij een website:

  • die loepzuiver laat zien wie je bent en wat je oplost?
  • die je marketing en sales makkelijker maakt?
  • en waarvan je wél blij wordt?

Kijk dan hier of er iets tussen staat wat je kunt gebruiken. Krijg je er keuzestress van? Boek dan een vrijblijvend belafspraakje.

Maak ik jouw haar ook aan het glanzen.

Propositie, positionering, profilering en producten op je website

Groet,
Chris

Website-advies voor ZZPer en MKBer

Je las (de webversie van) een nieuwsbrief van moi – Chris Rommers

Je kan die nieuwsbrief ook direct ontvangen: meld je hier aan. Bonus: gratis e-book met conversietips.

Wil je een betere website en meer conversie?

Ik help je met:

Over mij: