NIEUWSBRIEF #028

10 salespages in 1,5 uur

Ik gaf een tijdje terug een online masterclass over salespages. Een business coach had me gevraagd als spreker voor een expertsessie.

Nou ben ik niet introvert, maar voorafgaand aan dit soort grappen lig ik wel een paar nachtjes te woelen…

Want:

  • Spreken voor een groep (via Zoom, maar toch) – met m’n 28 euh’s per minuut en binnensmonds gemompel.
  • “Masterclass”? “Expertsessie”? Kan ik verder nog iemand een bordje impostor syndrome opscheppen?
  • Ik wil het goed voorbereiden, maar dat staart me dan 4 weken aan vanaf m’n todo-lijst, en het wordt altijd last-minute.

… om maar een paar wakkerhouders te noemen.

Ik had daarom bedacht: laat ik het zo doen dat het lijkt op iets waar ik niet de zenuwen van krijg.

(Mijn go-to survival techniek: dingen m’n comfortzone insleuren in plaats van er zelf uit te stappen.)

Dus ik vroeg die business coach of de deelnemers vooraf hun salespages wilden doorgeven, dan zou ik daar feedback op geven.

Feitelijk gewoon wat ik de hele week met klanten doe:

1-op-1 live consultancy…

… maar dan véél korter door de bocht, want ik kreeg 10 salespages opgestuurd en de masterclass zou 1,5 uur duren.

Speeddaten met Chrissie, als het ware. In groepsverband.

Het ging gelukkig prima

Ik behandelde alle salespages, vanuit Chris Goward’s LIFT-model en mijn eigen PAVO4PC-formule. Met maar een kwartiertje uitloop.

Iedereen heppie de peppie – zelfs ik. 😅

En in het weekend kreeg ik onderstaand LinkedIn-berichtje van iemand die er niet live bij was, maar de opname had teruggekeken:

Reactie na workshop over salespages

Beetje handel, ook lekker natuurlijk.

Jij hebt ook salespages

Want iedere pagina op je website waarop je een dienst of product aanbiedt… is een salespage.

Een pagina die directe verkoop moet genereren, óf eerst tot een gesprek moet leiden… is een salespage.

Zelfs die weggever-pagina met je gratis webinar, e-book of whitepaper… is een salespage.

Dus, vraagje:

Hoeveel hebben jouw salespages opgeleverd de laatste tijd?

Aan leads.
Aan omzet.
Aan nieuwe klanten.

… of aan frustratie.

Je mag het me mailen

Maar we kunnen er ook over bellen.

Kijken we gelijk of het beter kan.

Vast wel.

Groet!
Chris

Website-advies voor ZZPer en MKBer

Je las (de webversie van) een nieuwsbrief van moi – Chris Rommers

Je kan die nieuwsbrief ook direct ontvangen: meld je hier aan. Bonus: gratis e-book met conversietips.

Wil je een betere website en meer conversie?

Ik help je met:

Over mij: