Haringijs, frikadellenijs of moedermelkijs?
Een paar straten bij mij vandaan, aan de Poortstraat, zit ijssalon Roberto Gelato. En Roberto is een dingetje in Utrecht.
Hij was in 2019 wereldkampioen ijs maken en verzon haringijs, frikadellenijs en – ik zeg niks – moedermelkijs.
Geen dertien-in-een-dozijn ijsboer dus, en dat zie je ook aan z’n website (en zijn foto 👇 op de homepage).

Als je (na 1,5 uur buiten in de rij) voor Roberto’s vitrine staat, dan heb je misschien vragen.
Bijvoorbeeld: “Dat haringijs, is dat met of zonder uitjes?”
Of: “Geintje zeker, van die moedermelk? Toch?”
Maar je vraagt niet aan Roberto: “Waarom zou ik een ijsje kopen?”
(Omdat het 32 graden is – dûh. Omdat Sterre en Noah er al vanaf de crèche om krijsen, vanuit de bakfietsbak. Omdat je dat sportschoolabonnement moet compenseren. Omdat je dat lekker helemaal zelf uitmaakt, daarom.)
Vice versa begint Roberto jou ook geen lang verhaal te vertellen.
Nope. Roberto zegt waarschijnlijk alleen:
“Goedemiddag. Zegt u het maar.”
Want er staat een stoepbord voor de zaak.
Er hangt gevelreclame boven de deur.
Er staat een ijsvitrine tussen jullie in.
Kortom: jij en Roberto weten allebei waarom jij daar bent. Laten we het niet nodeloos ingewikkeld maken.
Veel homepages zijn wél nodeloos ingewikkeld
Ah, je dacht al: waar gáát het over deze week?
Nou, daarover dus.
Over homepages:
- met 16 herken-je-dit-bullets
- of lange purpose-passie-why-verhalen
- en dan nóg een link “Meer over mij” (really?)
- of juist bijna alleen plaatjes, liefst in een slider
- of met een misplaatste en mislukte banaan
- of… enfin, hou me tegen mensen, hou me tegen
Ik gun jou een homepage zoals Roberto’s ijssalon
En ja, natuurlijk is dat een manke vergelijking, want niemand maakt direct op je homepage een aankoopbeslissing.
Maar als iemand je ijssalon komt binnenlopen, kun je gewoon laten zien welke smaken je hebt.
En als iemand op je homepage komt, kun je gewoon laten zien wat je verkoopt.
Val maar lekker met die deur in huis.
Dat is wat anders dan er helemáál niet over nadenken. En als je daar hulp bij nodig hebt, dan weet je waar je moet wezen.
Precies: bij Roberto om de hoek.
Groet!
Chris

Je las (de webversie van) een nieuwsbrief van moi – Chris Rommers
Je kan die nieuwsbrief ook direct ontvangen: meld je hier aan. Bonus: gratis e-book met conversietips.
Wil je een betere website en meer conversie?
Ik help je met:
- De contentsessie – in 1 dag op de rit met die webteksten van je
- De conversie-review – als je website geen leads of sales oplevert
- De consultcall – voor knaagvragen over je site en marketing
Over mij: