Als via-via niet genoeg (meer) is
De mevrouw aan de telefoon vroeg zich af of ze mijn advies over haar nieuwe website eigenlijk wel nodig had.
“Want ik krijg eigenlijk al mijn klanten via-via. En bij jou ben ik eigenlijk ook terechtgekomen via iemand anders.”
Ik vroeg even door: “Hoe ben je dan precies bij mij uitgekomen?”
Via een vermelding en een link op een andere website, bleek.
Zo was ze – een tijd geleden al – op mijn site beland, waar ze mijn diensten had bekeken, en de bijbehorende prijzen.
Ze had even geslikt – “Pff, wat een geld…” – maar zich wel aangemeld voor mijn nieuwsbrief, want hee: gratis weggever.
Na de zoveelste mail, met al die commerciële linkjes onderin, had ze nog eens uitgerekend met hoeveel klanten ze mijn contentsessie zou terugverdienen (1 of 2, max)…
… en uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en gebeld.
Via-via is geweldig, maar meestal alleen een begin
Je zou nog kunnen stellen dat deze mevrouw een soort van via-via tegen me aan was gelopen, zij het online.
Maar het kwam toch echt door m’n website en mails dat ze maanden later aan de lijn hing (en klant werd).
Bovendien: je kunt “via-via” amper sturen of laten groeien (jajaja, ik weet wat referral marketing is, maar eerlijk: really?)
Laat daarom je website – plus de marketing eromheen – voor het vervolg en de broodnodige aanvulling zorgen.
Als je wilt, leg ik je uit hoe je dat regelt.
Groet,
Chris

Je las (de webversie van) een nieuwsbrief van moi – Chris Rommers
Je kan die nieuwsbrief ook direct ontvangen: meld je hier aan. Bonus: gratis e-book met conversietips.
Wil je een betere website en meer conversie?
Ik help je met:
- De contentsessie – in 1 dag op de rit met die webteksten van je
- De conversie-review – als je website geen leads of sales oplevert
- De consultcall – voor knaagvragen over je site en marketing
Over mij: