Voorovervallend verkopen (en hoe dat werkt)
Ik had laatst een zzp’er aan de lijn die iets wilde met haar aanbod en hoe dat op haar website stond.
“Chris, ik moet nog 15 jaar. En wat er nu op mijn website staat, dat wil ik niet meer. Dat ga ik niet volhouden.”
“I hear ya sista!”, dacht ik. Been there, enzovoorts.
Concreet wilde ze: minder uitvoering, meer advisering en een (veel) hoger tarief. Kwam me ook niet onbekend voor. :-)
Maar dat hogere tarief vond ze lastig.
“Mindset-dingetje”, zei ze zelf.
“Moet ik nog even ingroeien.”
Ik ga niet over mindset, maar ik gaf haar de tip die ik altijd geef als iemand loopt te dubben over verandering van diensten en verhoging van prijzen, namelijk:
Zet het zo snel mogelijk op je website.
Dan kunnen je websitebezoekers, je bestaande klanten, je netwerk – en vooral: jijzelf – er niet meer omheen. En dan moet je wel.
Want het leveren van die nieuwe dienst is waarschijnlijk veel makkelijker dan je denkt, zéker als het om advisering gaat.
Je komt toch niet uit een ei? Je hebt een rugzak vol kennis en ervaring. Daarin zit alles in wat je klanten nodig hebben.
Wil je die expertise in nieuwe levervormen gieten, dan hoef je die alleen te beschrijven en er een passende prijs op te plakken.
En dat knal je dus op je website.
Gewoon in je online etalage gooien.
Ook al heb je het nog niet echt in de winkel liggen.
Ook al is het nog nooit over de toonbank gegaan.
“Voorovervallend verkopen” noem ik dat.
Tussen jou en mij gezwegen…
Bij al mijn diensten dacht ik, toen ik ze op m’n website zette: “Het zal mij benieuwen.” En van de prijzen kreeg ik zélf al een droge bek.
Maar guess what: het is allemaal gaan lopen – en die prijzen bleken zelfs nog omhoog te kunnen.
Tuurlijk, dat zegt niks over jouw diensten. Maar iets verkopen dat alleen in je hoofd bestaat, dat werkt sowieso niet.
Dus: verhuis het van je hoofd naar je website.
Moeilijk, zeg je?
Hoe dan, vraag je?
Ik kom er niet uit, roep je?
Ja maar … hoe lang lees je die mailtjes van mij nou al?
Groet!
Chris

Je las (de webversie van) een nieuwsbrief van moi – Chris Rommers
Je kan die nieuwsbrief ook direct ontvangen: meld je hier aan. Bonus: gratis e-book met conversietips.
Wil je een betere website en meer conversie?
Ik help je met:
- De contentsessie – in 1 dag op de rit met die webteksten van je
- De conversie-review – als je website geen leads of sales oplevert
- De consultcall – voor knaagvragen over je site en marketing
Over mij: