NIEUWSBRIEF #044

Het ligt niet aan je webdesigner

Ik had laatst een primeurtje.

Na een geslaagde – if I do say so myselfcontentsessie, deed ik een opvolgconsult met de klant én haar webdesigner.

Eigenlijk superlogisch, en toch doe ik dat bijna nooit…

… want ik wil niet stoken in een goed (of toch al slecht) huwelijk.
… ik wil niet die vervelende externe eigenwijsneus zijn.
… en ik wil zéker geen projectmanagertje spelen.

Maar deze klant was in de aanloop heel expliciet over hoe moeilijk ze het vond om haar webdesigner duidelijk te maken wat ze wilde.

En natuurlijk is dat extra lastig als je zelf nog niet 100% scherp hebt wat je wil met je site. Vandaar die contentsessie.

Maar ze was toch bang dat ze ook na de contentsessie haar webdesigner nog steeds niet goed zou kunnen briefen.

Dus ik riep toen, ook een beetje ter verkoopbevordering:

“En als we nou na de contentsessie een Zoom doen met jouw webbouwer, en dat ik stap voor stap uitleg wat de bedoeling is?”

Hallelujah, dat vond ze een heel fijn plan. En zo geschiedde.

Het ging he-le-maal prima

In 1,5 uur doorliep ik met de webdesigner en de klant alles wat in de voorafgaande contentsessie was bedacht en uitgewerkt:

  • de uitgewerkte en uitgeschreven homepage
  • de navigatiestructuur en achterliggende pagina’s
  • sjablonen, specifieke layouts en call-to-actions
  • nog wat technische shizzle
  • ….und so weiter

De hele rambam dus: alle details, maar ook the big picture.

Everybody happy

Webdesigner happy, want hij had nu een goeie briefing en daar kon hij perfect mee uit de voeten.

Klant happy, niet in de laatste plaats omdat er ook een paar simpelere technische keuzes waren gemaakt.

En ik happy, want het was gewoon leuk en vooral ook heel effectief en efficiënt.

Kom jij er ook niet uit met je webdesigner?

Ook al is het een prima vent/vrouw, en van goeie wil? Dat kan aan van alles liggen, ook aan jou.

Een contentsessie (of eventueel een conversie-review) is stap 1 om je verhaal duidelijk te krijgen.

En sinds nu heeft de firma Rommers dus ook een aanvullende dienst om de vertaalslag naar je webdesigner te maken. 😁

FYI: ik heb 9 jaar een internetbureau gerund, dus ik kan echt wel met techneuten en designers babbelen.

Briefing maken voor webbouwer

Maak maar even een belafspraak als je het erover wilt hebben.

Groet!
Chris

Website-advies voor ZZPer en MKBer

Je las (de webversie van) een nieuwsbrief van moi – Chris Rommers

Je kan die nieuwsbrief ook direct ontvangen: meld je hier aan. Bonus: gratis e-book met conversietips.

Wil je een betere website en meer conversie?

Ik help je met:

Over mij: