NIEUWSBRIEF #032

Zit jouw site in fase 1 of 2?

Ik bekeek afgelopen zaterdag de website van een tekstschrijver.

Die tekstschrijver is ± 5 jaar geleden begonnen en ik ken haar website al bijna net zo lang.

Ze heeft een goeie website

Doordacht, professioneel, mooie visuele branding en uiteraard prima copy. Bonus: SEO ook op orde, zag ik in Google.

Ik schaar ‘m zo in de top 20% van NL tekstschrijverwebsites (da’s niet zo heel moeilijk, maar dat terzijde).

Maar. Maar. Maar.

Die site ziet er nog steeds zo uit als 5 jaar geleden, toen ze begon.

Natuurlijk: met meer portfoliowerk, meer testimonials, meer blogs.

Maar verder? Basically the same.

Zij is 5 jaar verder.
Zij is beter geworden.
Zij is als professional gegroeid.

Ofwel: zij zit als ondernemer (minstens) in fase 2.

Maar haar website hangt nog in fase 1.

We beginnen allemaal met een best-guess-website

Deze tekstschrijver gooide 5 jaar geleden meteen een bull’s eye.

Maar zo goed als haar site was (en is): hij helpt haar nu niet meer om vooruit te komen. In ieder geval niet meer zoals in het begin.

Ik denk dat zij…

  • haar tarief omhoog kan gooien
  • leukere, beter betaalde projecten kan doen
  • geen uitgebreide offertes meer hoeft te maken
  • nooit meer hoeft te reageren op mails van mensen die naar haar prijs per woord vragen (krijg lekker de 💀🤢🚽⚡ zeg)

… als zij haar website aanpast.

Wat ik hierboven schets, is de luxe variant van een probleem dat jij misschien ook hebt

Luxe, want die tekstschrijver heeft leads, klanten en klussen. Als ze chagrijnig wordt, moet ze maar even haar bank-app openen.

Je kan ook de pauper-versie van dit probleem hebben.

Dan heb je ook een fase 1-site, terwijl je zelf in fase 2 (of 3 of 4) zit.

Maar dan zonder de traffic. Zonder de aanvragen. Zonder de handel.

En je kijkt liever helemaal niet naar je zakelijke rekening.

Au.

Een paar dingen die je (nu) niet moet doen:

Ik ga het maar gewoon zeggen:

  • Je een redesign/rebranding van je site laten aanpraten
  • Dat dure traject of programma kopen (ja, dat, ja)
  • Online adverteren en/of funnels gaan bouwen
  • … en de volgende 7 bullets kun je zelf bedenken

Voor de goede orde, nogmaals: niet doen dus.

Niet nu.

Want je hebt de basis niet op orde

En die basis is een extreem duidelijke presentatie van probleem/oplossing-combinaties en levervormen.

Passend bij alle kennis en ervaring die je ondertussen hebt.

Passend bij waar jij je tijd en energie aan wilt besteden.

Passend bij waar de markt op zit te wachten.

Jouw fase 2-website.

Wat wil je, wat kun je en waar zit de markt op te wachten

Dit is niet het eerste mailtje dat je van me krijgt, dus je weet ondertussen dat ik je daarmee kan helpen.

Op mijn site staat wat het kost, in verschillende varianten. Kijken of het klikt en welke variant voor jou handig is? Bel me dan.

En ja: dat kan ook als je tekstschrijver bent.

Groet!
Chris

Website-advies voor ZZPer en MKBer

Je las (de webversie van) een nieuwsbrief van moi – Chris Rommers

Je kan die nieuwsbrief ook direct ontvangen: meld je hier aan. Bonus: gratis e-book met conversietips.

Wil je een betere website en meer conversie?

Ik help je met:

Over mij: