Kom je er niet uit, met die webteksten?
Ik help je: met mijn contentsessie zet ik jou en je website in twee dagdelen op de rit.
Ga je aan de slag met een nieuwe website?
Of wil je je bestaande website aanpakken?
Dat betekent dus: webteksten schrijven.
Oh joy
Want je kan best schrijven, da’s het probleem niet.
Maar over jezelf en je eigen bedrijf?
Sodeju, wat is dat moeilijk.
Dus je loopt hartstikke vast
Misschien kom je niet uit de startblokken – niets laat zich zo heerlijk uitstellen als schrijven.
Misschien heb je al tig kantjes volgetypt, maar voelt het allemaal als een grote tekstbrij zonder structuur.
Je googelt naar schrijftips, downloadt e-books en bekijkt webinars over SEO, conversie, het reptielenbrein, call-to-actions en features versus benefits.
Want potdomme: die site moet online. En snel ook.
Maar al die tips zijn veel te algemeen
Tuurlijk, ze zijn handig: de trucjes, de copywriting formules en de best practices. Maar je hebt er pas wat aan als je weet wát je moet opschrijven.
En geen blog ter wereld legt jou uit hoe je de kern van jóuw specifieke verhaal te pakken krijgt.
Uitbesteden dan maar, dat tekstschrijven?
Dat kan, maar dan nog: hoe ga je die tekstschrijver briefen?
Als jij er zelf al geen chocola van kan maken, hoe moet een buitenstaander er dan uitkomen?
Bovendien: het loopt snel in de papieren – zeker als je niet duidelijk kunt maken wat je nou eigenlijk wilt vertellen.
Ik heb de perfecte middenweg voor je
Ik noem het:Â de contentsessie.
Je kan het ook schrijfhulp, schrijfcoaching of schrijven met zijwieltjes noemen.
Het komt erop neer dat je zelf je webteksten schrijft, maar met hulp en advies van een ervaren tekstschrijver met héél veel verstand van websites.
Inderdaad:Â that would be me.
Meer waarde dan ik ooit had verwacht
“Als je aanhikt tegen het schrijven van webteksten, dan moet je bij Chris zijn. Tijdens mijn contentsessie hebben we uitgebreid gesproken over mijn ideale klant. Alleen dat had voor mij al meer waarde dan ik ooit had verwacht. Bovendien is hij een geweldige copywriter, hij weet met een paar woorden exact het juiste gevoel te omschrijven. Je merkt aan alles dat hij een sterke salesachtergrond heeft en dat weet hij te vertalen naar supergoede content.”
Debbie van der Veen
Flip Your Script coaching
Hoe werkt zo’n contentsessie?
We gaan twee dagdelen samen aan de slag:
- We bepalen de kernboodschap van je website
- We beslissen voor wie je schrijft (hint: niet voor iedereen)
- We denken na over je aanbod en levervormen
- We werken de hele menustructuur uit
- We leggen vast wat je per pagina gaat vertellen – en wat niet
- We bedenken een homepage waarop je wel door móet klikken
Wat heb je na de contentsessie?
- Een compleet uitgewerkte structuur voor je hele website
- 100% duidelijkheid over wat je moet gaan schrijven, en hoe
- Een homepage-layout, inclusief koppen en tekstaanzetten
- Een glashelder, actionable aanbod voor je bezoekers
- Het prettige besef dat die site nu éindelijk af gaat komen
Dit gaat stiekem verder dan tekst… veel verder
Schrijven heb je op school geleerd. En we hadden al vastgesteld dat je een vlotte pen hebt, plus een goed stel hersens.
De contentsessie is dan ook geen schrijfles.
De contentsessie gaat over helderheid, in je hoofd en op je website.
Je krijgt eindelijk scherp wat je moet vertellen, en hoe:
… over de problemen, ambities en dromen van je potentiële klanten
… hoe jij die voor ze kunt oplossen en uit laten komen
… en welke eerste stap ze moeten nemen om dat te laten gebeuren
Als je dat weet wordt schrijven veel makkelijker – zeker met de tips, structuur en basiscomponenten die ik je aanreik.
Dus: het komt helemaal goed met die website van je.
Wat een luxe
“Chris heeft me geweldig geholpen met het aanscherpen van mijn website. Wat een luxe om in twee dagdeelsessies en een nagesprek door zijn ogen naar je eigen etalage te kijken. Hij rust niet tot alles door de mangel is gehaald: de grote vragen maar ook de ogenschijnlijk kleine dingen die samen toch een groot verschil maken. Zo heeft hij niet alleen mijn website op een veel hoger plan gebracht, maar mij ook.”
Annemarie Mars
For a change
Moet je iets voorbereiden?
Nee hoor, niet per se.
Natuurlijk kan je me vooraf informatie toesturen. Gooi je schetsen, kladjes en hersenspinsels gerust over de schutting, als je die hebt.
Maar als je nog niks hebt, steek er dan geen extra tijd in: het echte werk doen we namelijk tijdens de contentsessie zelf.
Ik weet precies wat we nodig hebben om tot een goede website voor jou te komen – en hoe we dat boven water krijgen.
Da’s het fijne van de contentsessie: je zet ‘m in je agenda en tot die tijd hoef je niet meer wakker te liggen.
Want we gaan het samen oplossen, jij en ik.
Groningen? Maastricht? Antwerpen? Maakt niet uit.
Ik geef de contentsessie online, via Zoom, verdeeld over twee dagdelen van 13:00 tot 17:00 uur. Dat is prima te doen, zeker met wat korte pauzes.
We kunnen het scherm delen, samen in documenten werken en als je wilt ontvang je achteraf ook de opname.
Je hebt dus geen reistijd, files of parkeermeters… what’s not to like?
Optioneel: follow-up consult
Na de contentsessie kun je éindelijk gericht aan de slag met je webteksten (en gaat het je ook lukken).
Maar het zou natuurlijk lekker zijn als iemand *kuch* er nog eens een deskundige, constructief kritische blik op werpt.
Dat kan, met een follow-up consult van ca. 1,5 uur als nazorg.
In het follow-up consult krijg je uitgebreide feedback op je uitgewerkte teksten. Staan die al in je site, dan kijk ik ook naar layout en usability.
Die follow-up is een berg slagroom op de taart
Ik heb aan minstens 1.000 websites meegewerkt – zonder dollen.
Ik zie alles en er zijn weinig mensen die zo duidelijk, begrijpelijk en zinnig feedback kunnen geven op je website en webteksten als ik.
Je website wordt dus niet alleen tekstueel veel beter, maar ook qua professionaliteit en conversie.
Het follow-up consult is optioneel, niks moet. Maar dan weet je dat het kan – tegen een schappelijk meerprijsje bovendien, zie de details verderop.
Tovert met weinig woorden
“Samen met Chris heb ik 2 intensieve halve dagen stil gestaan bij mijn niche en mijn website grondig doorgespit. Ik stond versteld hoe Chris tovert met weinig woorden en de spijker op de kop slaat. Ik zag metamorfoses op het scherm gebeuren waar ik erg blij van word. Dank je wel, Chris!”
Katrin Van de Water
Passion for Business
De contentsessie bespaart je enorm veel tijd
Er zijn internetbureaus die hun klanten éérst naar mij sturen voor een contentsessie, omdat ze weten hoeveel tijd dat scheelt.
Want in plaats van nog weken naar die knipperende cursor te staren, heb je nu je verhaal helder: je weet wat je moet opschrijven.
En dankzij de structuur die je meekrijgt, wordt het veel makkelijker om je website op te zetten en in te richten, voor jezelf of voor je webbouwer.
Je website gaat dus veel sneller live – en je kan veel sneller de markt op. Ook lekker voor je omzet, of niet dan?
En het follow-up consult kun je gerust als een expert review beschouwen. Zo voorkom jij de conversie-bloopers die andere ondernemers wél maken.
Voor wie is de contentsessie?
Waarschijnlijk ben je ZZP’er, of een MKB’er die veel zelf doet qua marketing.
Misschien is dit je eerste website, of je bent al langer bezig en je webteksten moeten hoognodig op de schop.
Je vindt schrijven op zich niet vervelend – misschien zelfs wel leuk. En je bent er ook niet slecht in, al zeg je het zelf.
Maar je hebt echt hulp nodig bij het uitpuzzelen wát je precies moet schrijven voor je website, en hoe je dat het beste aanvliegt. Ook over de inrichting, logica en conversie van je website wil je goed en concreet advies.
Veel niche-riger dan dat wordt het niet
Ik help coaches, trainers, therapeuten, adviseurs, consultants, (web)designers, creatieven en – geloof het of niet – zelfs tekstschrijvers.
Het moet dus gek lopen als ik jou niet kan helpen met de contentsessie.
De rust die het mij geeft
“Het lukt mij best om het te vertellen en zelfs om het te verkopen, maar het opschrijven? Dat is een uitputtingsslag. Chris is mijn reddende engel geweest: streng, relativerend en vriendelijk heeft hij mij geholpen mijn trainingen aantrekkelijk in de website-etalage te zetten. Het resultaat zie ik terug in de boekingen en in de rust die het mij geeft. De eerste slag is gemaakt. Toptip: schrijf eerst op wat het is.”
Trudy Veninga
De Politieke School
Wat is je investering?
De contentsessie kost € 1995 excl. btw.*
Het optionele follow-up consult heeft een meerprijs van € 150 excl. btw.**
I know: het is geen kattenpis.
Maar ik ga ervanuit dat je een website wil die resultaat oplevert en dat gebeurt niet vanzelf.
De realiteit is dat veel ondernemers niet goed nadenken over hun website. Ze zetten maar wat online. Daarom staat internet vol met slechte, onprofessionele websites die niks opleveren.
Weinig ondernemers laten zich een dag lang adviseren door een van de duurste tekstschrijvers van Nederland die bovendien:
- 2 decennia ervaring heeft met website-projecten
- 9 jaar een internetbureau heeft gerund
- conceptueel en strategisch kan denken
- dagelijks met online marketing bezig is
- ook sales en ondernemen snapt
Als jij dat wél doet, ben je slimmer bezig dan 99% van je concurrenten. En gaat jouw website de komende jaren wél voor klanten en omzet zorgen.
* Je mag ook gespreid betalen in 3 gelijke delen met 30 dagen ertussen, zonder bijkomende kosten.
** Een los consult van 1,5 uur kost normaal € 375, voor een follow-up consult krijg je daar dus 60% korting op. Je hoeft niet vooraf te beslissen: je kan bij afronding van de contentsessie laten weten of je er gebruik van wilt maken.
Hij begrijpt je klant beter dan jij
“Chris ontfermde zich over de indeling van mijn nieuwe site en ik kan eerlijk zeggen dat mijn hele bedrijf een facelift heeft gehad. In deze tijd waar je continu verleid wordt door marketingtrucjes en webinars voelde het als een bevrijding om met Chris te werken. Hij begrijpt je klant beter dan jij dat doet.”
Mariella Serra
Serracoaching
Je kunt nu twee dingen doen
Optie 1: doorgaan zoals je bezig was.
Maar je weet wat ze zeggen: je krijgt geen andere resultaten door hetzelfde te blijven doen.
Natuurlijk komen die teksten en die website ooit af. Het zal wel moeten.
Maar hoe lang gaat het nog duren?
Hoeveel koppijn ga je er nog van hebben?
Hoeveel klanten ga je ondertussen mislopen?
En vooral: wordt je website dan wel zo goed als je wilt?
Optie 2: we bellen of de contentsessie iets voor je is.
Dat is vrijblijvend en kost je niks, behalve een beetje tijd.
Er zijn drie wegen naar Rome:
- De makkelijkste manier: plan een belafspraak in mijn online agenda
- Of vul het formuliertje ↓ in en ik mail je om een belafspraak te maken
- Of bel: 06 21 25 37 07 (beetje een gokje – ik kan niet altijd opnemen)
Meer weten? Mail me.
Dan maken we daarna even telefonisch kennis, vrijblijvend natuurlijk. Als de contentsessie niet de beste oplossing voor je is, dan vertel ik het ook.
Ik mail je binnen twee dagen om een vrijblijvende belafspraak te maken. Je ontvangt zelf automatisch een kopie van je bericht.