Wil je de conversie van je website verhogen?

Converteert je website niet? Daar heb ik iets voor: de conversie-review. Misschien wel precies wat jij nodig hebt.

Even checken:

  • Komen bezoekers niet verder dan je homepage?
  • Is je contactpagina een goed bewaard geheim?
  • Krijg je wel klanten via-via, maar nooit via je website?
  • Gaan er weken – of zelfs maanden – voorbij zonder online leads of sales?

Kortom: wordt het hoog tijd om je conversie te verbeteren?

Zullen we daar iets aan doen dan?

Want die website heeft je tijd en moeite gekost, en misschien zelfs het nodige geld. Zou prettig zijn om dat terug te verdienen, toch?

Goed nieuws: je website-conversie verhogen is makkelijker dan je denkt.

Bijna drie keer zoveel aanmeldingen

“Tijdens onze sessie ging ik inwendig gillen. Van gaafheid. En nu? Nu heb ik dankzij Chris bijna drie keer zoveel aanmeldingen.”

Céline Rohrer

Céline Rohrer
Personal Shopper & Stylist

De conversie-review: je website op de pijnbank

In de conversie-review loop ik samen met jou door je website heen, met maar één doel: verbetering van de conversie.

Ik zal eerlijk met je zijn: dat is niet per se heel leuk.

Vergelijk het met de tandarts of de chiropractor: je weet dat het goed voor je is, maar je gaat niet voor de lol.

Website-review

Waarom moet je het toch doen?

Omdat iedereen fouten maakt in z’n website.

Ja, jij ook.

En om je uit de droom te helpen: ook als je hulp van buitenaf hebt gehad, is dat geen garantie voor succes.

Want…

  • de meeste designers zijn meer bezig met kleurtjes dan met conversie
  • veel tekstschrijvers letten wel op spelling, maar niet op selling
  • en zelfs je business coach heeft de wijsheid niet in pacht (en dat weet ik omdat ik business coaches als klant heb)

Na de conversie-review weet je wél wat je moet doen voor meer leads en sales via je website.

In een uitgebreide 1-op-1 sessie:

  • fileer ik je website van homepage tot salespage
  • laat ik je precies zien waar het fout gaat, en waarom
  • geef ik je adviezen die je direct kunt (laten) doorvoeren

De input die je krijgt is glashelder: geen wollig gewauwel, maar concrete feedback en ideeën, toegesneden op jouw site en business.

Mijn website vanaf dag één overzichtelijk

“Door de strategiesessie met Chris is mijn website vanaf dag één overzichtelijk en krijg ik elke week wel te horen dat het mensen echt aanspreekt. En ook twee jaar later leverde hij in één gesprek weer zoveel waarde dat ik direct aan de slag kon om een nog betere conversie te krijgen.”

Suzanne Meijers

Suzanne Meijers
Advocaat arbeidsrecht

“Ha fijn, dus nu ga ik eindelijk horen of ik die button rood of blauw moet maken?”

Nee.

Op de meeste websites draait conversie niet om subtiliteiten zoals de kleur van een button of micro-tekstjes.

Het gaat om veel fundamentelere dingen:

  • Bezoekers geven je site een paar seconden een kans. Als je ze binnen die tijd niet weet te boeien, zijn ze pleite.
  • Je website werpt drempels op en gooit deuren dicht. Omdat je te lang van stof bent, of juist te kort. Of saai. Of gewoon onduidelijk.
  • Je ‘bounce percentage’ is waarschijnlijk 50% of meer. Meer dan de helft van je bezoekers smeert ‘m zonder ook maar iets aan te klikken.

Je winst zit meestal dus niet in nuances…

Tijdens de conversie-review maak je kennis met mijn van-dik-hout-zaag-je-planken-benadering van conversie:

  • Eérst laaghangend fruit
  • Eérst de inkoppers
  • Eérst meters, dan millimeters

Want met details ver achter de komma haal je geen resultaten vóór de komma.

Geen algemeen geneuzel

“Chris maakte heel concreet wat ik kon verbeteren, en hoe. Geen algemeen geneuzel. Hij maakte duidelijk waar de winst zit en liet me zien dat ik anders naar mijn website, bezoekersaantallen en gebruikte zoektermen moet kijken. Veel informatie uit boeken of websites begreep ik altijd wel maar kreeg ik niet toegepast. Door de andere blik die Chris me gegeven heeft kan ik zelfstandig grote stappen vooruit maken met mijn website en de conversie van bezoekers.”

Charlotte Meindersma

Charlotte Meindersma
Charlotte's Law & Fine Print

Conversie-optimalisatie gaat voor 80% over duidelijkheid

Je website moet ervoor zorgen dat bezoekers meteen snappen wat jij voor ze kan betekenen.

En direct erachteraan: waarom ze daarvoor bij jou moeten zijn, en niet bij je concurrent.

Heb je dat op orde, dan wordt al het andere ook makkelijker.

Daarom kijk ik ook naar die basis: klopt het verhaal op je website? Is je propositie en aanbod wel duidelijk genoeg? En zo niet: hoe los je dat op?

Handig daarbij: als copywriter met decennia ervaring – ik was al broodschrijver voordat Google bestond – heb ik de essentie snel te pakken.

En ter geruststelling: vaak hoef je voor meer duidelijkheid niet meer teksten te gaan schrijven. Sterker nog: less is more.

Zijn geld dubbel en dwars waard

“Zeer goede sessie met Chris gehad! Ik heb de conversie-review geboekt en hij is zijn geld dubbel en dwars waard. Waar ik in eerste instantie het idee had dat het puur voor de website zelf zou zijn, heeft Chris veel dieper op mijn product ingezoomd en daar ook zeer veel nuttige tips gegeven. Ik zou Chris elke andere ondernemer aanraden!”

Martin Pruim

Martin Pruim
VvE-site.nl

Bon, hoe gaat het praktisch in z’n werk?

De conversie-review is een 1-op-1 sessie. In de praktijk duurt die sessie meestal zo’n 3 uur, maar ik hou er geen stopwatch bij.

We beeldbellen, via Skype of Zoom. Zo kunnen we het scherm delen en kun je desgewenst de sessie opnemen om later terug te kijken.

Ik bereid me grondig voor:

  • ik doorloop je hele website,
  • kijk naar je omringende online marketing,
  • verdiep me, indien mogelijk, in je website-statistieken
  • en neem natuurlijk alle input door die je me vooraf wilt sturen.

Maar minstens net zo belangrijk is de interactie tijdens de sessie: 9 van de 10 keer haal ik meer info uit de ondernemer dan uit de website.

Optioneel: follow-up skype-consult

Na de conversie-review kun je direct concreet aan de slag met de optimalisatie van je website.

Wil je mijn feedback als je dat gedaan hebt? Dat kan, door een follow-up met een skype-consult van ca. 1,5 uur.

Zo laat je niks liggen, haal je het maximale rendement uit de conversie-review en heb je een stok achter de deur.

Want advies is leuk, maar het moet wel uitgevoerd worden. Met de follow-up weet je zeker dat je site binnen afzienbare tijd staat te shinen.

Wat kost de conversie-review?

De conversie-review kost je duizenden, misschien wel tienduizenden euro’s – als je ‘m niet doet.

Want elke dag dat je ‘m uitstelt, blijven bezoekers je website verlaten.

Zonder je weggever te downloaden.
Zonder een offerte aan te vragen.
Zonder iets bij je te kopen.
Zonder je zelfs maar te onthouden.

*slik*

Je kan er ook voor kiezen om de conversie-review wél te doen.

Dat kost € 595 exclusief btw.

Maar da’s maar een tijdelijk dipje op je zakelijke rekening – gevolgd door een vrolijk stijgende lijn.

Wil je ook een follow-up skype? Dan betaal je € 695* exclusief btw.

* De reguliere prijs van een los skype-consult is € 275, dus tel uit je winst.

Meer klanten en fans

“Chris heeft enorm veel kennis en inzicht op het gebied van copywriting, marketing en strategie. Hij heeft me enorm geholpen om mijn boodschap krachtiger te verwoorden. Het heeft ertoe geleid dat ik veel meer mensen bereik en veel meer klanten en fans heb.”

Richard de Leth

Richard de Leth
OERsterk

De bottom-line:

De conversie-review is een van de snelste manieren is om meer omzet uit je website te halen.

  • Ik vertel je waar je website geld lekt en hoe je dat oplost
  • Jij voert mijn conversie-adviezen zelf door of laat dat doen
  • Optioneel dubbelcheck ik alles nog een keer in een follow-up skype
  • En presto: je website converteert nog lang en gelukkig

En nu?

Misschien wil je het er eerst nog even met me over hebben.
Misschien ben je al overtuigd en wil je meteen je conversie-review boeken.

In beide gevallen kun je onderstaand formuliertje gebruiken, en dan neem ik snel contact met je op.

Zelf bellen kan natuurlijk ook: 06 21 25 37 07.

Advies over je website

Mail me vrijblijvend

Dan maken we eerst telefonisch kennis om te kijken of het klikt en of ik je kan helpen. Als dat niet zo is, dan vertel ik het ook. Je zit dus nergens aan vast.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ik mail je binnen twee dagen om een vrijblijvende belafspraak te maken. Je ontvangt zelf automatisch een kopie van je bericht.