NIEUWSBRIEF #013

Details doen er niet toe op je website

Ik heb in m’n werkende bestaan ±13 jaar “leiding gegeven”.

Die aanhalingstekens staan er niet voor niets omheen: ik was er geen held in.

Leidinggeven

Maar héél soms had ik wel een okee-ish management-momentje.

Zo werkte ik bij een internetbureau ooit met een beginnende programmeur. Superaardige jongen. Maar als ik niet oplette, was hij dagen bezig met technische details – of langer.

Kon ik weer aan de klant uitleggen waarom er nul komma nul zichtbare voortgang geboekt was met die website.

“Noorul”, zei ik dan tegen m’n mierenneukende collega, “éérst meters, daarná millimeters. Maak nou eerst die voorkant in orde, dat geneuzel aan de achterkant komt later wel.”

Dat hielp. En toen ik Noorul jaren later nog ’s tegenkwam, vertelde hij dat hij er veel aan had gehad. Nice, toch?

Vandaag de dag gebruik ik die one-liner nog steeds, maar dan tegen klanten, over hun website en online marketing.

“Eerst meters, daarna millimeters.”

Ofwel: van dik hout zaag je planken.
Ofwel: de plintjes doe je op het laatst.
Ofwel: don’t sweat the small stuff.

Natuurlijk kan je je druk maken over al die online marketing shizzle die op Facebook en LinkedIn voorbij komt. Over alles wat je “moet” doen voor meer bezoekers op je website, en meer leads.

En ik zeg niet dat het compléét zinloos is.

Maar alles begint – en staat of valt – met een extreem duidelijk verhaal.

Géén “story telling”, maar wel: een glasheldere oplossing voor het probleem van je doelgroep.

Dat verhaal staat op je website.
In een paar leveringsvarianten.
Ontdaan van alle fluff, bullshit én je eigen onzekerheden.
Met genoeg prikkels om mensen stap 1 te laten zetten.

Heb je dat verhaal niet? Dan hoef je je ook niet druk te maken over meer bezoekers op je website. Want ze kopen toch niks van je.

Dus zorg eerst voor zo’n extreem duidelijk verhaal.

Hulp nodig? Klik hier.

Groet!
Chris

Website-advies voor ZZPer en MKBer

Je las (de webversie van) een nieuwsbrief van moi – Chris Rommers

Je kan die nieuwsbrief ook direct ontvangen: meld je hier aan. Bonus: gratis e-book met conversietips.

Wil je een betere website en meer conversie?

Ik help je met:

Over mij: