NIEUWSBRIEF #016

Goed schrijven is niet zo belangrijk op je website

Ik zit wel eens te keuvelen met Kitty Kilian van de Blogacademie, die woont om de hoek.

Soms hebben we een gemoedelijke (we maken ons allebei niet zo snel druk) discussie.

Dan zeg ik bijvoorbeeld dat goed schrijven niet zo heel belangrijk is voor een goeie website.

Dan zegt zij “Welles”, ik zeg “Nietes” en dan neemt ze me grijnzend te grazen in haar eerstvolgende nieuwsbrief.

Goed schrijven is niet zo belangrijk op je website

Ben ik ineens “een marketingman met veel praatjes”.

Tss.

Maar goed, hoe zit het dan?

Natuurlijk ben ik pro-goede-teksten-op-je-website, als (okee, non-praktiserend) copywriter.

Maar het is niet het belangrijkste.

Wat je oplost, dat is het belangrijkste.

Ofwel: het antwoord op pijnen, problemen, ambities, aspiraties, irritaties, verdriet, jeuk en hoop van je potentiële klanten.

Da’s de kern. Maak dat nou eerst maar ‘s heel goed duidelijk op je site. Daar hoef je geen copywriter voor te zijn.

En nou niet “dûh!” roepen, want 8 van de 10 websites hebben die basis niet voor elkaar. Anders gezegd: ik geef je maar 20 procent kans dat jij het wél op orde hebt.

Dus kijk eens naar je site. Tuurlijk snap jij je eigen verhaal – maar de rest van de wereld ook?

Wat ook kan: laat mij naar je website kijken.

Inderdaad: die marketingman met veel praatjes.

Groet!
Chris

Website-advies voor ZZPer en MKBer

Je las (de webversie van) een nieuwsbrief van moi – Chris Rommers

Je kan die nieuwsbrief ook direct ontvangen: meld je hier aan. Bonus: gratis e-book met conversietips.

Wil je een betere website en meer conversie?

Ik help je met:

Over mij: