NIEUWSBRIEF #029

Nog steeds aan het klooien?

Lang, lang geleden (denk inbelmodem, denk fax, denk kabinet Kok I en II) heb ik voor verschillende reclamebureaus gewerkt.

Wilde je toen een paar duizend mensen bereiken, of tienduizend, of honderdduizend, of een miljoen?

Dan ging dat met pallets drukwerk en heel veel portokosten, of met peperdure advertenties.

Op dat drukwerk zette je als bureau lekker veel opslag. En over die advertenties werden schimmige commissiedealtjes gemaakt.

Those were the days.

Maar het was niet allemaal rozengeur en kassagerinkel.

Want als je een typo miste, dan konden alle 25.000 folders bij het oud papier. En opnieuw gedrukt worden, op jouw kosten.

Of je had om 7 uur ‘s ochtends een pislinke klant aan de lijn omdat z’n 0800-nummer verkeerd in de krant stond.

Ook goeiemorgen.

Vandaag de dag kun je je makkelijk een bloopertje veroorloven in je marketing

  • Tikfout op je homepage? Even inloggen op WordPress en het is hersteld.
  • Bij nader inzien toch maar een hogere of lagere prijs op je verkooppagina? Edit > Save > Done.
  • En als de hyperlink in die e-mail niet werkt, dan stuur je ‘m gewoon opnieuw. Sterker nog: sommige mensen doen ‘t erom.

Fouten maken is betaalbaar geworden, zo lijkt het.

Maar dat is natuurlijk niet waar

Ik zie dagelijks websites waarop zoveel wordt geëxperimenteerd dat het regelrechte monsters van Frankenstein zijn.

Slechte website, als een monster van Frankenstein

Ik krijg nieuwsbrieven van zzp’ers waarvan de tranen kruislings over m’n rug schieten. De enige reden dat ik me niet afmeld, is dat ik weet dat ze bij iedere afmelding nóg onzekerder worden.

En op LinkedIn lees ik posts waar de richtingloosheid vanaf druipt. Facebook en Instagram laat ik helemaal links liggen, anders stop ik nooit meer met huilen.

De vertaling van “trial and error” is “aanklooien”

En aanklooien kost geld.

Natuurlijk is het soms two steps forward, one step back.

Maar je moet wel een basis hebben.

Een heldere positionering.
Een duidelijke waardepropositie.
Begrijpelijke probleem-/oplossingcombinaties.

Als je die dingen scherp hebt, dan wordt het makkelijker om een goeie website neer te zetten.

En vandaaruit kan je gaan werken aan marketing met een idee erachter. Marketing die wél leads en sales oplevert.

Met die basis kan ik je helpen

In één of twee Zoom-sessies.

Maar hee, je hoeft het niet te geloven omdat ik het zeg. Dit zeggen klanten erover:

  • “hij heeft mij geholpen extreem duidelijk te worden”
  • “dankzij Chris bijna drie keer zoveel aanmeldingen”
  • “hij maakt duidelijk waar de winst zit”
  • “hij begrijpt je klant beter dan jij dat doet”

(Check alle 50+ testimonials)

Ik zou zeggen: gun jezelf nog één experiment

Te weten: een belletje met mij.

Kost je pak ‘m beet een half uurtje. En voorkomt (of beëindigt) misschien zomaar maanden of zelfs jaren geklooi.

Maak hier je vrijblijvende belafspraak.

Ik zit al klaar.

Groet!
Chris

Website-advies voor ZZPer en MKBer

Je las (de webversie van) een nieuwsbrief van moi – Chris Rommers

Je kan die nieuwsbrief ook direct ontvangen: meld je hier aan. Bonus: gratis e-book met conversietips.

Wil je een betere website en meer conversie?

Ik help je met:

Over mij: