Ik zit wel eens te keuvelen met Kitty Kilian van de Blogacademie, die woont om de hoek.

Dan zeg ik bijvoorbeeld dat goed schrijven niet zo heel belangrijk is voor een goeie website.

Dan zegt zij “Welles”, ik zeg “Nietes” en dan neemt ze me grijnzend te grazen in haar eerstvolgende nieuwsbrief.

Ben ik ineens “een marketingman met veel praatjes”.

Tss.

Maar goed, hoe zit het dan?

Natuurlijk ben ik pro-goede-teksten-op-je-website, als (okee, non-praktiserend) copywriter.

Maar het is niet het belangrijkste.

Wat je oplost, dat is het belangrijkste.

Ofwel: het antwoord op pijnen, problemen, ambities, aspiraties, irritaties, verdriet, jeuk en hoop van je potentiële klanten.

Da’s de kern, mensen. Maak dat nou eerst maar ’s heel goed duidelijk op je site. Daar hoef je geen copywriter voor te zijn.

En nou niet “dûh!” roepen

Want 8 van de 10 websites hebben die basis niet voor elkaar. Anders gezegd: ik geef je maar 20 procent kans dat jij het wél op orde hebt.

Dus kijk eens naar je site. Tuurlijk snap jij je eigen verhaal – maar de rest van de wereld ook?

Wat ook kan: laat mij naar je website kijken.

Inderdaad: die marketingman met veel praatjes.

PS: Kitty’s als blogcursus vermomde copywriterstraining start 2x per jaar. Misschien mag je meedoen, als je door de ballotage komt.

Je las een blog van moi – Chris Rommers

Dit soort blogs regelmatig in je mail? Meld je dan hier aan voor mijn updates. Bonus: gratis e-book over hoe je sneller e-mailadressen verzamelt via je site.

Wil je een betere website en meer conversie? Dit kan ik voor je doen:

Over mij:

Meer aanmeldingen via je weggever